Co powinno się spożywać, aby odżywiać się smacznie i zdrowo?

surówka
dziś panuje moda na prowadzenie zdrowego trybu życia. Zdrowe odżywianie, systematyczna aktywność fizyczna itp. to główne wątki wielu artykułów, blogów, vlogów.

sałatka
Autor: ImpromptuKitchen
Źródło: http://www.flickr.com
W Internecie można odkryć mnóstwo przepisów na niskokaloryczne i pożywne potrawy. Chcąc przygotować zdrowy i pożywny obiad powinniśmy pamiętać o adekwatnej ilości witamin, które należy przyjąć w ciągu dnia. Tą zasadą powinno kierować się, gdy szukamy w Internecie np. przepisów na surówki. Nasze dobowe zapotrzebowanie na wszelakie składniki odżywcze jest duże, to też wymyślając swój jadłospis należy wybierać takie produkty, które będą ich, jak największym źródłem. Doskonałym przykładem może być surówka z marchewki i ananasa. Marchew to warzywo, mające wysokie właściwości lecznicze. Beta-karoten, który jest w niej zawarty jest dobrym antyoksydantem, blokuje związki rakotwórcze, ma wpływ na układ odpornościowy, nadaje skórze odpowiedni kolor oraz dobrze działa na wzrok.

Za rogiem nadchodzi Wielkanoc, dlatego polecamy: wielkanocna

warzywa
Autor: 楊 明憲 阿憲
Źródło: http://www.flickr.com

Z kolei świeży ananas zawiera błonnik, który świetnie działa przy odchudzaniu. Wspomaga proces trawienny i powoduje długie poczucie najedzenia. W dodatku zawiera kwas foliowy, który jest szczególnie istotny dla pań w ciąży. Surówka z marchewki i ananasa to nie tylko wspaniały dodatek do gotowanego na parze indyka, ale i również wielu innych potraw. Takie połączenie to smaczny i odżywczy posiłek, który powinno się ugotować całej rodzinie na obiadokolację. Czytaj więcej: przepis na słodką sałatkę wielkanocną.

Poszukując na stronach internetowych przepisów do przygotowania posiłków pamiętajmy o sprawdzaniu składników, które dorzucimy do jedzenia. Kiedy odnajmujemy przepisy na surówki zwróćmy uwagę na warzywa, których użyjemy i ich właściwości odżywcze. Spożywajmy więcej tych, których składników potrzebujemy najbardziej. Nie zapominajmy, że jedzenie to również frajda. Zdrowe jedzenie nie oznacza żywności bez smaku. Poza kierowaniem się ilością witamin w konkretnych składnikach, jedzmy warzywa i owoce, które kochamy. Jeżeli czegoś nie lubimy nie zmuszajmy się do spożywania tego. Zdrowa żywność może być równie smaczna, a nawet smaczniejsza, niż ”śmieciowe jedzenie”.