Czy opłaca się otworzyć gabinet urody w Polsce?

salon fryzjerski
Zainteresowanie usługami związanymi ze zdrowiem i urodą tj. usługi fryzjerskie, kosmetyczne, salony piękności, czy nawet gabinety medycyny estetycznej. Bez wątpienia rośnie. Konkurencja jest jednak całkiem spora.
Największe skupisko salonów piękności rejestrowane jest w Warszawie, gdzie na jednego usługodawcę przypada około 306 mieszkańców miasta.

Kolejne miejsca zajmują Kraków z liczbą 807 osób na salon i Łódź, gdzie jeden operacja (np. wypatrz promocje) ma, zgodnie ze statystykami do obsłużenia 771 osób. Równie dużo salonów świadczących takie usługi mieści się w innych dużych miastach, tj. Poznań, Katowice, czy Wrocław. Ciekawą ofertę ma np. warto zobaczyć. Z gabinetów piękności korzystają zazwyczaj osoby o wysokim statusie społecznym – biznesmeni, lekarze, aktorzy i bliskie grupy zawodowe. Znacznie więcej osób o różnych pensjach i pozycji społecznej odwiedza jednak fryzjera, czy kosmetyczkę.
salon fryzjerski
Autor: osseous
Źródło: http://www.flickr.com

W którym mieście w Polsce warto założyć gabinet piękności?Biznes w branży kosmetycznej warto rozpocząć w Katowicach i Gdańsku, gdyż jest tam najniższe nasycenie tego typu usług oraz wysokie zarobki. W tych miastach istnieje dużo wyższa szansa na pomyślność tego typu działalności. Z kolei w Łodzi nasycenie jest podobnie małe, jednak zarobki są istotnie mniejsze. Można wysunąć następujące wnioski, że potencjalni klienci nie korzystają z usług fryzjera, czy kosmetyczki, ponieważ nie pozwalają im to dochody. Warszawa, pomimo, iż jest ogromnym miastem z rekordową w Polsce ilością mieszkańców o wysokiej pozycji społecznej daje najmniej możliwości na powodzenie w branży.

Zakładając gabinet fryzjerski, bądź kosmetyczny warto również zatroszczyć się o wysoce wyszkolonych i doświadczonych specjalistów. Chyba w żadnej innej branży opinia na temat wyznaczonego gabinetu nie rozchodzi się tak szybko. Źle wykonana obsłużona klientka, może na dobre odstraszyć innych od skorzystania z proponowanych przez nasz salon usług. Opracowanie unikalnej oferty oraz oferowanie zabiegów, których nie można znaleźć w innych gabinetach ma ogromny wpływ na jego atrakcyjność. Warto zainwestować także w reklamę i promocję, bez tego mało, który biznes ma szansę utrzymać się. Nie można tylko rozsyłać informacje do klientów o nowym salonie i jego ofercie. Muszą oni na bieżąco otrzymywać informacje o aktualnych promocjach, nowościach i ofertach specjalnych. Nie można zapomnieć, że konieczna jest w dzisiejszych czasach jest profesjonalna strona internetowa, obecność w mediach społecznościowych, czy wpisy w katalogach branżowych.